נשיא רוסיה חתם על הכרה במחוזות הבדלניים: ארה"ב הטילה סנקציות

שלמה ריזל No Comments on נשיא רוסיה חתם על הכרה במחוזות הבדלניים: ארה"ב הטילה סנקציות

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין חתם היום על צו נשיאותי שמכיר במחוזות הבדלניים באוקראינה כמדינות עצמאיות. הערכה כי כבר הלילה ישלחו כוחות צבא לאזורים הבדלניים. ארה"ב הטילה סנקציות על האזורים הבדלניים. באירופה מאיימים בסנקציות נוספות

פוטין, נשיא רוסיה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר נאום דרמטי שהופנה לעבר מנהיגי העולם, נשיא רוסיה ולדמיר פוטין חתם הערב (שני) על צו נשיאותי המכיר במחוזות הבדלניים באוקראינה גדונייצק ולוהנסק כמדינות עצמאיות. הצו יאפשר הזרמת כוחות למחוזות הבדלניים בטענה להגנה מפני הצבא האוקראיני.

בפוקס ניוז דיווחו כי ההערכה בפנטגון שפוטין יכניס כבר הלילה כוחות אל תוך המחוזות הבדלנים.

תושב העיר כותב לאחר חתימתו של פוטין, "לראשונה מזה שנים רבות, דונייצק מתמוגגת בשאגה מחוץ לחלונות. רוסיה הכירה ב-DPR! הַצדָעָה! אושר מתפרץ!".

בנאומו שקדם לחתימה אמר פוטין כי העולם נמצא כעת בשעות גורליות, "אני רוצה לומר בבירור ובכנות: לאחר שההצעות לא נענו, וכשהאיום מתגבר, יש לרוסיה הזכות המלאה לנקוט באמצעים כדי להבטיח את ביטחונה. זה בדיוק מה שנעשה" הבהיר הנשיא הרוסי.

פוטין ממקום של מגננה הבהיר כי הצטרפות אוקראינה לנאט"ו זה רק עניין של זמן, "ארה"ב משפרת את מערך הטילים שלה. הרעיון של פריסת הטילים האמריקנים באוקראינה מסכנת את רוסיה".

פוטין הוסיף, "אנחנו נגן על הריבונות שלנו ועל הערכים הלאומיים שלנו. הגשנו הצעות, אבל התעלמו מהם. לרוסיה יש אחריות להבטיח את ביטחונה". בהמשך נאומו כינה את אוקראינה כאדמה רוסית שגנבה גז לרוסיה, פוטין הבהיר כי אוקראינה היא איום חמור משום שהיא יכולה להשיג נשק גרעיני מהר יותר ממדיניות אחרות.

עם החתימה של נשיא רוסיה פוטין על ההכרה במחוזות הבדלנים, נשיא ארה"ב חתם על סנקציות כלכליות כנגד אותם מחוזות. מוקדם יותר היום, ממשל ביידן דן עם ממשלת אוקראינה בתוכניות שנשיא אוקראינה זלנסקי יעזוב את קייב במקרה של פלישה רוסית‌‌.

שר החוץ הבריטי הבהיר כי מדינתו תכריז בשלישי על סנקציות חדשות נגד רוסיה. נשיא צרפת מקרון קורא לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם.



0 תגובות